söndag, oktober 29, 2006

Boardershop

Två sheilas, Josie och Jessica

I går var det dags igen. Ja, det händer förståss inte jätteofta. Men i vilket fall som helst så blev det en busstur till Bordershop i Puttgarten.

Vi var fem tjejer( fd. klasskompisar, döttrar och systrar) som gav oss iväg hemifrån lite senare än tänkt eftersom en av oss försov sig, Men vi hann till bussen ändå.

Resan började med en Irish cooffe. Sedan sparade jag mig, vill ju vara riktigt klar i huvudet när jag handlar.

Mycket folk i affären, riktigt mycket. Man börjar med att åka upp på tredje våningen och sedan arbetar man sig neråt. Överst finns starksprit, mellan plan innehåller vin ooch godis. På nedre plan finns ölen. Jag la min mesta tid på godisavdelningen.

Väl ute ur affären var jag utsvulten. På bussen såldes Bullens korv som tur var så jag tryckte två stycken sedan var jag nöjd.

Resan hem var väldigt trevlig. Alla var glada och uppsluppna. Vi fem tjejer satt längst bak på busarnas plats och hade riktigt roligt. När vi kommit hem till fosterlandet så satt inte många på sina ursprungliga platser.

Vi var hemma igen vid 21tiden och jag somnade nästan genast. Så idag har jag packat upp allt godis, slappat och dansat Linedance!

Inga kommentarer: