lördag, december 30, 2006

Mitt köksskåp


Jag såg att Eva ville veta hur andra förvarar sitt te och kaffe. I mitt hus dricks det nästan bara te. Det står i ett skåp över min vask. Det är en faslig röra där. Så därför vill jag visa upp det så att alla kan andas ut och sluta ha dåligt samvete för sina egna skåp.

Det finns ju för sjutton en dörr att stänga om villervallan!

Teet befinner sig till höger på den mellersta hyllan. Det finns i diverse gamla burkar och någon sort är kvar i påsen det inhandlades i, burkarna var slut.

Här finns också diverse Tupperwareattiraljer. Sådana finns det för övrigt i alla mina skåp. Här finns också cashewnötter, torkad svamp, snabbkaffe, kryddor, tomma honungsburkar, sötmandel, russin, glasskålar, fröpåsar (ruccola, brokblad,krasse,gräslök,squash,bladsallad,dill och luktört), en tom brnmatsburk från tidigt sjuttiotal nu innehållandes påsklämmor, diverse servisdelar från femtiotalet, tekannor och mycket mer. Kan tala om att det finns ytterligare en fjärde hylla ovanför som är om möjligt lika rörig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi! Men jag gillar ditt skåp, det är härligt inbjudnade.

Tack för visningen, det var modigt att visa ditt "innersta". Jag har lagt till dig och en länk i mitt inlägga.

Kram.