onsdag, augusti 12, 2009

rullgardin ner


Jag såg en annons, som var två månader gammal, på nätet för en vecka sedan. Det var en bokhylla som skulle säljas. Eftersom den fanns 56 mil härifrån var jag lite velig. Men eftersom den oäkta maken kör lastbil och varannan vecka hamnar just i kungliga huvudstaden så kunde det ju gå.


För en stund sedan bestämde jag mig för att ringa och höra mig för lite om den fanns kvar och om han eventuellt kunde hålla den till mig.


-Vi har satt ut den i porten så att vem som helst får ta den gratis, svarade säljaren.


-Jag skulle vilja köpa den, sa jag.


-Sonen säger nu att det är någon som tagit den idag.


Nu är jag så arg på mig och kommer aldrig att förlåta mig för att jag inte ringde direkt. Jag tror att jag sätter mig i ett hörn och drar något gammalt över mig...

10 kommentarer:

Skaffaren sa...

Tough Shit, som det heter i Hova.
Det är bara dom affärer man inte gör som man ångrar.
Inte konstigt att man har många saker....

EvaP sa...

Åhh...jag förstår, den var ju vrålsnygg.

christel sa...

Usch ja, så har jag också gjort

Ebba Christina sa...

Hej alla. Fredagstemat "Show and tell" verkar så spännande. Att kommunicera med kvinnor över hela världen ser jag fram emot.
Jag har kommit med genom Marianne "På nya äventyr" och håller nu på att lägga upp er på min lista.
Min adress är http://minbloggebbas.blogspot.com/
må så gott och väl mött i många diskussioner..../Ebba

Libby sa...

Åh herregud, jag gråter nästan. Det är ju Ikeas bokhylla Tema från 1955!

Moster Mjölgumpa sa...

Ja, det är så hemskt att jag nog aldrig kommer över detta!

Yvonne sa...

Hej!
Såg att du hittat till min blogg, kul!
Gillar verkligen din.

Gud vad tråkigt med bokhyllan, lider med dig... :(
Men lovar att du gör något nytt inköp snart och då har du glömt bort denna ;-)

Libby sa...

Håller med Yovone. Du måste snabbt tröstköpa någonting fint!

Anna sa...

Åhhhh vad hemskt! Förstår att du är nere, den är ju helt underbar den där hyllan.

Sara sa...

Det här är inte sant! Den där bokhyllan är en av mina önskemöbler som jag drömmer om att hitta till ett överkomligt pris någon gång. Jag förstår verkligen hur du känner... Trevlig blogg förresten, jag hittade precis hit.