onsdag, oktober 31, 2007

Djurkul

Dagen ägnades åt en tur till Skånes djurpark. Själv hade jag inte varit där sedan en klassresa i tredje klass och det är nu trettio år sedan. Jag och min storasyster hade stämt träff där idag eftersom vi båda är lediga nu på höstlovet.

Efter flera dagars regnande visade sig vädret från sin bästa sida. Lite kyligt var det förstås. Förmodligen tyckte inte alla besökare det, vi mötte en man i sextioårsåldern iklädd shorts! Jag tror inte att det var mer än 5-10 grader. Funderade på att fråga om han ville låna ett par vantar av mig.


Många djur fick vi se. Mest uppskattade av barnen var nog sälarna och de var faktiskt ganska roliga att titta på när de simmade runt i vattnet.

Dagens skratt fick vi när den ena kusinen passade på att ge älgen en puss. Allra roligaste blev det när älgen direkt efter pussen frustade så att älgspottet yrde.


Inga kommentarer: