söndag, augusti 24, 2008

Arla morgonstund


Söndag förmiddag, och frukosten är sedan någon timme avklarad. Lugnt och skönt tempo råder i huset. Barnen leker i extrarummet, de rotar bland sina gamla grejer som ligger undanlagda i kartonger. Det är något jag inte riktigt glädjs över. Jag vet ju att de kommer att ta tillbaka vissa grejer till sina rum. Dottern har tagit in ett dockskåp i sitt redan överbelamrade rum.


Jag hör att de just nu håller på att planera planlösningen i hamsterns bur. Kraken heter Roll.


Snart kommer friden att störas av motorsågen och det blir dags att ge sig ut i regnet. Vi har ett träd som pga. ålderdom och tyngdlag förlorade halva sin krona förra helgen. Just idag ska det forslas bort. Och jag som har så ont i ett muskelfäste................

11 kommentarer:

Anonym sa...

ÄlskingsMoster, jag önskar du uppdaterade varje dag för jag tycker om det du skriver.

Lena sa...

Du har inte hämtat din utmärkelse hos mig. Kom över, vetja. KRAMEN!

Moster Mjölgumpa sa...

Både EvaP och Mors Deka får samma svar: På ren skånska så gider jag inte!

Anonym sa...

Vilken annorlunda och mysig blogg! :)

Terése sa...

ÅÅÅÅH!

Filket fint hem. De verkar vara en riktigt rekorderlig familj det dära. Det skulle bli något av en kulturkrock om de skulle hälsa på hos Mellisplace-Lundby-kollektivet.

Men de är väldigt välkomna.

(Älskar sticketröjan, barnmuggen och deras blacka uppsyner)

Lena sa...

Du skulle varit med i svampskogen igår... Inlägg kommer. KRAMEN!

Moster Mjölgumpa sa...

Pyret: Vad glad jag blev för att du valde ordet annorlunda.

Terése: Ja den rekorderliga familjen hade nog hamnat i ett chocktillstånd vid ett besök, men själv hade jag nog kännt mig alldeles hemma.

Mors Deka: Svampskogen får nog ett besök av mig om ett par, tre veckor.

Anonym sa...

Hehehe.. Nä, de e ente lätt o gida allti...

Hahaha, skånska så det visslar.

Svar: Japp, och kommungubbarna i detta falet, borde få smisk.

Cola sa...

Hejsan Hejsan
Jag är allt inne och tittar allt som oftast, du skriver så kul.
Hoppas allt är bra där nere.
Kram Cola

Moster Mjölgumpa sa...

Vad skoj att få se ett avtryck från dig här, Cola.

Maria sa...

Vilken fin familj!Diggar gamla saker som sätter igång nostalgikänslan i magen!