söndag, september 14, 2008

Koslick


Ungarnas skolfoto kom i brevlådan häromdagen. jag öppnade kuverten och plockade upp bilderna. Sedan frågade jag sonen:


-Har du vattenkammat luggen?


-Njae jag vet inte. Jo, det gjorde jag för att få en bättre frisyr.


Jag vet inte riktigt om jag vill hålla med honom om det , men det är klart att så mycket sämre kan det nog ändå inte bli. Han odlar till en frisyr som han kallar "blond rockstar".


Jaja, jag skulle ju inte vilja att någon annan skulle bestämma hur jag ska ha mitt hår.....

7 kommentarer:

Terése sa...

HAAHAHAHAHHAAAAAaaaa

Väldigt väldigt väldigt roligt.

(Jag försöker att inte fnissa så högt, maken jobbar bredvid.)

Anonym sa...

Detta är vad dottern brukar kalla "tung lugg". Det ska vara så! Hur modernt som...
Han har full koll, din grabb.

Lena sa...

Jo, han är väldigt skojig, sin son. Kul att han inte följer strömmen. KRAMEN!

Annika sa...

ja, det är jättebra att han inte följer strömmen. More power to him!!!

Elisabet. sa...

I flera års tid tejpade jag min lugg varje kväll när jag gick och lade mig .., för att inte få minsta lilla lock.

Hår är ett elände för många av oss och det gäller att få till det precis som man vill ..-)

Anonym sa...

Han är jättecool , han vattenkammar sig iallafall mitt barnbarn tuggar på sitt långa hår, men va gör det låt de ha sina ideer , de är det bästa vi har . Titta bara på hans ögon , det räcker. Han har väl lärt sig av någon , som står och vattenkammar sig , eller?
Kramar //m

Moster Mjölgumpa sa...

Nää, man kan inte skylla honom för att följa strömmen inte!

Jag har gett upp angående hans frisyr. Det får väl se hemskt ut, man kan ju blunda om man inte vill se.