söndag, juli 26, 2009

Debut


Föreningslivet har aldrig varit något för mig. Tvärtemot är det med dottern. Och som förälder blir man ofrivilligt inblandad i diverse åtagande. Åtaganden som inte alltid faller så väl ut.


Idag var det dags att ställa upp för idrottsföreningen. Med viss motvilja steg jag upp tidigt och begav mig till grannbyn där loppiset skulle äga rum. Motvilja hade jag eftersom jag alltid kännt att det inte finns det minsta av försäljare inom mig.


Men jag sålde och sålde och köpte och roligt var det.


Med mig hem hade jag en taburett, ljus, en negress, diverse fat, en ljusstake och ännu ett av Sixtens våffeljärn.


Undrar om jag börjat samla på våffeljärn nu också...

1 kommentar:

Agneta sa...

Kan man få se en bild på negressen? Jag är nyfiken på hur dan den är. Vi hade en på väggen hemma som jag la beslag på sedan den hamnat i malpåse. Den höll dock bara för min upphängning i Vinslöv ett par veckor innan den blev pulvriserad.