måndag, juli 09, 2007

Ved är vackert


I kvällens avsnitt av sommartorpet tillverkades det ett vindskydd av ved. Ernst kom med ett nytt uttryck: -Ved är vackert!

Just på grund av hans och Timells vindskydd så tänkte jag att jag måste visa mina föräldrars uterum. Det planerades givetvis inte att det skulle bli en uteplats, det bara blev. Jag minns inte längre vad det är för träslag till väggarna, för de har många olika sorters bränne. Där ligger travar av ek, bok, björk och körsbär. Meter efter meter. Som en lång korridor var det tidigare men är nu staplat på annat vis.

Pappa har nog lagt ner många timmar på all denna ved. En vedklyv har han men den går för sakta! Nu kan de njuta av go´ spisavärme många vintrar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vedtravar som doftar så gott! Tänk ändå om det fanns en parfym som luktade vedtrave. Den skulle jag köpa på direkten!