lördag, april 19, 2008

arbete

sambons har intagit sitt favoritläge

Dagen har mest bestått av en massa arbete. Vi började med en resa till tippen. Det kastades elektronikskrot, takplåtar och en väldigt stor härva taggtråd, som inte var så rolig att handskas med. Jag rekommenderar nog att man virar upp det på något istället för att bara slänga det i en hög.


Resten av dagen ägnades åt att röja ris och träd lite varstans. Vi sågade, asade och eldade i många timmar. Det var förstås mest jag som asade och eldade, sambon låg gärna och tog igen sig. En iller kallade han mig när jag sprang där fram och tillbaka. Nästan 15000 steg har jag fått ihop på min stegräknare idag.



Titta han jobbar!
Resten av dagen ägnades åt middag, städning, promenad, tvättning, bakning och till slut soffan.
Imorgon är det samma visa misstänker jag.



1 kommentar:

Lena sa...

Hos oss var det precis tvärtom igår =) Jag låg väl inte och tog igen mig, men jag hade mycket lugnare sysslor än Kärleken. Han liknade mest en Duracellkanin som han sprang från den ena sysslan till den andra. KRAMEN!
PS. Om jag orkar och hinner, så ringer jag dig ikväll. OK? DS.