måndag, april 14, 2008

Skatteåterbäring


Eftersom jag är lite glömsk och förvirrad så förlägger jag emellanåt lite småviktiga papper. Just av den anledningen valde jag att godkänna min deklaration på nätet direkt när blanketten hamnade i brevlådan. Det gäller ju att passa på innan kuvertets placering faller i den djupaste glömska, och den är djuuuuuup.


Som extra bonus för att jag utnyttjade skatteverkets hemsida kommer jag att få skatteåterbäringen redan till midsommar. Nu har två månader på mig att fundera på vad jag ska göra för pengarna.


Ska jag köpa varsin glass till ungarna, tre brödlimpor, eller ska jag slå till och köpa sex liter mjölk.


Nej, jag tror att jag sparar de fyrtiofem kronorna. De kan kanske behövas till att betala en påminnelseavgift för en bortslarvad räkning.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Köp glass till ungarna det är de värda.
Kram

Lena sa...

Om du bjuder dina barn på glass, så bjuder jag dig. Jag får iaf några hundralappar tillbaka. KRAMEN!

Anonym sa...

45:- får man väl inte ut, de sätts på skattekontot....ska vara minst 100:- för att man ska få de pengarna utbetalda.