måndag, juni 23, 2008

Gräsänkans blues

Alldeles ensam hemma är jag ikväll. Barnen lämnades hos mormor igår för att få lite sommarlovsledighet. Sambon är iväg på jobb tills på onsdag kväll.

Har jag då slagit klackarna i taket när möjligheten funnits?

Nej, inte alls.

Jag har ätit ett par mackor och strukit gardiner. Hängt upp dem har jag också gjort.

Nu sitter jag i soffan med datorn i knät, kollar kartor och ska försöka lotsa sambon till en adress i Göteborg som inte verkar existera. Västra Älvsbergsgatan................

Arg är han, på sitt stressiga jobb och på säljare som inte kan se till att ordna riktiga leveransadresser på fraktsedlarna. Ett nytt jobb skulle nog stå högt i kurs just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amen to that!

Lena sa...

Ta med honom på festen på lördag, så ska vi mjuka upp honom lite. KRAMEN!