söndag, januari 06, 2008

Julslut

Idag har julen dansat ut här hemma. Alla tomtar har plockats ner och granen ligger numera ute på gräsmattan med vristen i vädret. Foten är ju kvar här inne.

Jag kan inte säga att jag känner någon lättnad nu utan bara en enorm saknad. Jag älskar julgranar. Får väl trösta mig med att jag slipper alla barr eftersom den faktiskt barrat sedan vi satte in den.

Efter att ha dragit den genom tre smala dörröppningar satt det inte många barr kvar på grenarna. De låg istället i nyckelhålen, under listerna, på skåp, i hyllor och i väskor, skor och jackor som befann sig i farstun. Jag fick rista av hela mig därute. Mitt hår var fullt av barr och mina kläder, jag hade nog barr ända in i trosorna.

Men nu är granen ute och barren är uppsugna. Ljusstakar och stjärnor får hänga med i en vecka till.

3 kommentarer:

Lena sa...

Årets gran var lika vacker som de brukar, men även vår barrade massor i år. Den åkte ut i fredags kväll, eftersom min allergiske bror skulle komma på visit igår kväll. Även hos oss får stjärnor och stakar hänga med en vecka till. KRAMEN!

Elisabet. sa...

Om man är trött och lite slut på, då ska man titta in här .. för då blir man GLAD ..-)

Tack.

Moster Mjölgumpa sa...

Vad snäll du är som skriver så Elisabet!