torsdag, januari 31, 2008

Mmmmm vad det doftar gott

I lördags var det inte bara min farmors årsdag utan även sambons. Presenten jag köpt fick överlämnas oinsvept på grund av sin storlek. Medan han fortfarande sov smög jag ut i garaget och hämtade in den, la den på min sänghalva och höljde över mitt täcke.

Jag sa åt honom att sticka in handen och försöka känna sig fram till vad det var. Första gissningen kom efter en stunds fingrande: -Är det en stol?!?!

Det tog faktiskt en ganska lång stund innan han kläckte fram: -Röjsåg!

Eftersom det var storm ute fick den provköras inne. Ett tag var jag faktiskt rädd att benen på farmors vitrinskåp skulle kapas vid fotknölarna.

Huset fylldes av ett öronbedövande ljud och lukten av tvåtaktsolja. Sambon sniffade och njöt....

2 kommentarer:

Lena sa...

Var mans dröm, säger min sambo. Tänk att alla karlar går igång på dundrande verktyg/leksaker... KRAMEN!

Anonym sa...

Röjsåg inne, det är kärlek det! ;)