söndag, maj 11, 2008

Se där ja

I slutet på Januari 2007 införde Lotten en Bloggläsarvärvsvecka. En vecka senare hade jag en reflektion över just detta. Trots att jag då inte hade några stora förhoppningar kan jag nu ett och ett halvt år senare tycka att utdelningen är ganska bra.

Överst på listan hade jag väninnan, född i Kalmar. Hon har skaffat både en ny dator, bredband och inte mindre än tre egna bloggar.

På andra plats hade jag väninnan ett par kvarter bort. Nu har hon make, två jobb minst, och nio barn. Så hon har ännu inte tid att läsa bloggar.

Mina föräldrar hade jag inga förhoppningar om. Men mot alla odds har de fått bredband ute i skogen och även till viss del nedgrävda elledningar. Numera är min mamma bloggberoende och har en egen blogg.

Min syster har renoverat klart sitt hus. Men ett kaptenshus på Österlen har kommit i deras ägo och det kräver också sin tid. Stryktvätten väntar fortfarande. Men hon kollar nog min och mammas bloggar ibland.

Till sist så kommer väninnan i Göteborg. Henne hade jag inga förväntningar alls om. Men igår ringde hon upp mig. Det första hon sa var:

-Ja, jag ska inte börja blogga. Men jag kanske behöver en blogg att lägga in lite bilder på.

Hur hänger detta resonemang ihop. Om man lägger in bilder på en blogg, bloggar man inte då? Jag lotsade henne igenom proceduren att skapa en blogg. Och vips kan även hon titulera sig bloggare.

Titta gärna in hos henne och hälsa henne välkommen till bloggosfären.

3/5 möjliga är ju inte så tokigt!

3 kommentarer:

Lena sa...

Ja men... mina tre bloggar måste ju ge dig extra poäng.
Har tittat in hos LaCasaMia. Kommer följa den. Kul!
KRAMEN!

Lotten Bergman sa...

Mycket, mycket bra jobbat! (Jag tycker att man lite oftare ska slå sig för brösten och berätta hur många man har omvänt!)

Unknown sa...

Jo, nog har du lockat mig till att blogga. Men jag ångrar inte att jag började, fast ibland vet jag inte riktigt vad jag ska skriva, men bara jag börjar så brukar det komma.
Kram