måndag, februari 05, 2007

Läs nu då

Förra veckan var det Den stora bloggläsarvärvsveckan enligt Lotten. Kanske lyckades hon värva några. det kan man ju hoppas iallafall.

Själv har jag det inte lätt med värvningarna. Fast en har jag lyckats med, min arbetskamrat, men han läser nog bara min. Jag har sagt att han ska länka sig vidare för det finns många fantastiska skribenter i blogosphären.

Vem ska jag mer attackera?

Min väninna ursprungligen från Kalmar kanske.....Nej, det är nog inte lönt, hennes dator är kass och hon har inget bredband. Då är ju risken stor att interneträkningen rusar i höjden när man trycker på den ena länken efter den andra.

Väninnan ett par kvarter bort då.... nja med make, åtta barn och två jobb ska man kanske inte kräva för mycket.

Mina föräldrar...... de bor ute i skogen med ett uselt modem och ständiga strömavbrott. Fast jag vet att de kollat min blogg några gånger. Men de kommer nog inte att bli bloggberoende.

Min syster.... kanske någon gång i framtiden. Fick reda på idag att hon snokat upp min blogg. Men med ständiga husrenoveringar, tre ungar, krävande jobb och berg av stryktvätt så blir det nog ingen bloggnarkoman av henne heller.

Väninnan i Göteborg då... Inte lönt här heller. Visserligen bredband, men ensamstående mor som aldrig har tid för något, säger hon. Men hoppa över gymmet, föräldramöten, och vinprovningar för sjutton.
Jag får väl hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och så småningom upptäcker hur intressant detta kan vara.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Jaaa visst är det en fantastisk värld denna bloggosfären?? jag är då helt fast i träsket tror jag...men det gör inget....

Elisabet. sa...

Här är en som nog borde gå i terapi för bloggavvänjning ..-)

frktjatlund sa...

Jag har totalt missat värvningskampanjen. Men de flesta jag känner har redan häcken full med annat.

Några familjemedlemmar och ett par arbetskmarater har jag redan värvat, men ibland känns det lite hämmande för jag kan inte alltid vara så öppenhjärtig, som jag skulle vilja.