onsdag, februari 07, 2007

Dagens samling del 2


Idag visar jag min papperspåsesamling. Jag är ganska säker på att den härrör från skiftet mellan sjuttio och åttiotalet.
Där finns påsar från England som mina föräldrar skaffade till mig 1978 och påsar från Skottland där jag var 1980.
De äldsta påsarna kommer från min farmor. De är fyra till antalet och på fotot kan man se tre av dem. Det är påsar från Albin Petterssons handelsbod i Sörby och Från Nils Perssons Järn- Speceri och Diverseaffär i Vinslöv. Jag avundas Nisses telefonnummer: 1.
Totalt samlade jag på mig fyrtioåtta påsar innan samlingen hamnade hamnade i skymundan uppe på våran vind. Men nu har de kommit fram i ljuset igen.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vet du vilket telefonnummer vi hade hemma i Västerbotten?

HÅll i dig nu: 1 1 1 1 1

Fem ettor! ..-)

Moster Mjölgumpa sa...

var det någon som trodde dig när du skulle uppge ditt telefonnummer?

frktjatlund sa...

Det var otroligt vad du samlar på saker. Det enda jag samlat på var fina servetter och äggklockor. Ingetdera finns kvar.

Vi har ett ura bura bra telefonnr, typ 11 22 333. Folk tror mig knappt när jag säger det.

Moster Mjölgumpa sa...

Här dyker det upp telefonnummer, det ena värre än det andra.
Och frk. Tjatlund det lär dyka upp ännu fler samlingar så småningom.