lördag, februari 10, 2007

Dagens samling del 3


Idag visar jag upp min samling av plåtburkar. Det är just reklamburkar som jag tycker är roliga. Många företag har ju börjat med olika reklamburkar de senaste åren. Givetvis går jag på deras reklamtrick och köper varorna för att få en vacker förpackning.

Förr var det nog ganska vanligt att just kaffebolag gjorde plåtburkar. Den skruttiga burken som står ovanpå den röda Luxusburken är en gammal förpackning tillverkad av Kaffeaktiebolaget Tellus Hälsingborg Malmö. Men på framsidan står det BITSOCKER inpräglat.

Den runda söta burken med blommor på längst upp till vänster kommer från Kärnkaffe Kaffet med arom.

Min allra nyaste burk är den blå Axa Havregryn. Så tjusig! Jag fick den av min syster för två veckor sedan. Hon samlar nog också lite.

Jag plockade fram så många burkar jag kunde hitta. De står utspridda i olika skåp i huset. Jag vet att det finns någon/några uppe på vinden också. Men fy så kallt det är där uppe nu, så de får ligga kvar.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men oj, hur hinner du hålla koll på allt du samlar på ?
Hur impad blir jag inte!

Lotten Bergman sa...

Milda makter vilken tur att det inte är du och jag som bor ihop. Kataloger, burkar och plommonstop i en enda röra upp till taknocken hade det varit!

Moster Mjölgumpa sa...

Och alla morrhår och basketdojjor!

Lotten Bergman sa...

Ja! Och morrhår inuti basketdojorna!

Vet du förresten att morrhår är synnerligen effektiva som mordvapen? Man måste mata den som ska dö med korta morrhårsbitar först. Sedan väntar man. Morrhåren är så hårda att de perforerar alla tarmar så man döden dör. Man läcker ihjäl, liksom.

Moster Mjölgumpa sa...

Lotten, har du tänkt på varför jag sparat på dem? ;-)
Man vet aldrig när de kan komma till nytta!

A L V A S - P A P P A ! sa...

obuy o luxus klara vinnare medan kungsörnen o felix får gå tillbaka till kakburkdesignrummet o börja om!