lördag, februari 24, 2007

Vinterskrud



Idag har det varit operation snöskottning på gården. Det blev en del högar. Dottern åkte med i traktorn och sa att det var spännande. Fast då sa pappa att detta var väl inte spännande, men om mamma kört hade det blivit spännande. Det tror jag nästan på för jag når inte riktigt ner till pedalerna. Imorgon ska det regna, synd nu när det äntligen kom snö. Jag gick en lite rundvandring och tog några bilder med min mobiltelefon.


Här står några pinnaharvar tillsammans med en hästaplog. På väggen hänger ett cykelstyre från sextiotelet, undrar var tt-sadeln finns? På samma järnspik hänger kedjor till gödselspridaren.

En ytterlampa, vacker i all sin enkelhet.


Gaveln på stenlängan är övertäckt av en murgröna som måste ha ett antal år på nacken. Härunder göms ett litet fönster. Kanske skulle man försöka klippa fram det någongång.

Ikväll var vi vid en pulkabacke med ungarna. Jag har plockat ner mina gamla miniskidor från vinden. Där har de legat sedan sina glansdagar på sjuttiotalet. Dottern var ganska duktig. Hon sa att hon nog ska börja med skidor. Undrade också när vi kan åka till fjällen, hujedamig.

Väl hemkomna åt vi födelsedags-semlor. Sambons son fyller nitton idag. Tänk vad tiden går. Nu är han snart lika gammal som jag!

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack för titten! hälsar Elisabet.

Anonym sa...

Kul med ett "hemma hos"-reportage! Eller ska man kanske kalla det ett "utanför hemma hos"-reportage? Nej, usch nu blev det massa särskrivningar. Eller? Dags att nanna kudden.

Anonym sa...

Det är lite svårt att tänka sig ett fönster under all växtlighet. Vad roligt det skulle se ut om du klippte ur en fyrkant bara mitt i!

Annika sa...

Ja, det vore väl trevligt med ett litet fönster som stack fram där i allt det gröna. Häftig vägg, och fina bilder!