söndag, december 07, 2008

två ljus


Den andra advent fick vi en plötslig ingivelse att det skulle bakas lussekatter. Ungarna gjorde kusar och andra egna skapelser. Själv gjorde jag snäckor med mandelmassefyllning av saffransdegen.


Dagens bakning fick mig att tänka på en händelse för några år sedan när sonen var ungefär fyra år. Han frågade mig om vi inte kunde göra chokladbollar. Jag tyckte att jag hade lite dåligt med tid den dagen så jag föreslog att vi skulle göra det till helgen.


Mycket besviket svarade sonen:


-Jag vill inte göra det till helgen, jag vill göra det till mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar julförberedelserna. I helgen blev det inga lussebullar (jag är totalt addicted) och jag skulle behöva gå ner några kilon innan jul så jag skjuter bullbaket framför mig. istället blev det pepparkakor.
Din son är ju för skön

Annika sa...

ÅH. Moster M!! Saffransbullar med mandelmassa. Vill ha!! Vill ha!!!
Jösses så gott...

Anonym sa...

*S*
Ja, såklart, vad ska helgen med chokladbollar till ?

Lena sa...

Jag gillar E!!!
Skulle åxå bakat såna snäckor, men det blev inte av. Vi äter ju inte upp dem sen. Jag tittar förbi och smakar en dag framöver. Kanske mot slutet av veckan. Hinner inte idag. Hemma en annan dag? KRAMEN!

Moster Mjölgumpa sa...

Jag kan meddela dig, Mors Deka, att de tog slut efter tre dagar.

Anonym sa...

Men.. chokladbollar är ju gott (: