söndag, december 21, 2008

tindrande


Det gick ganska snabbt att välja gran i år. Vårt problem brukar vara att den ena granen är fulare än den andra. I år var det nästan tvärtom. Alla var riktigt fina så man nästan inte visste vilken man skulle välja men vi valde den andra vi tittade på.


Vi satte fast den i foten och sedan drog sambon iväg. Han hjälper aldrig till med att klä den, kanske bäst så. Jag vill nog ha kulorna på mitt sätt. Fast ungarna hjälper till, med lite vägledning från mig förstås...


Här råder ingen enhetlighet. Här samsas kulor i diverse färg och form med Betty Boop, klockor, stjärnor, änglar och tomtar. Varje år utökas kulförrådet och jag har numera två stora flyttlådor med kulor. Tyvärr får inte allt plats i granen.


Jag har en traditionell slinga med sexton ljus, en slinga med massa smålampor och sju levande julgrans ljus utplacerade. Allt för att kunna välja belysning efter sinnesstämning.


Det känns bra nu...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad avancerat, med tre ljusvarianter. Djupt imponerande. Hm... kanske borde anstränga mig litet i år och skaffa småljus till de gamla granljusklämmorna jag faktiskt har.

Annika sa...

Jättefin gran!!
Kul med tre ljusvarianter...gillar!
OCH att du dessutom har levande ljus---vackert.

Anonym sa...

Fint som snus!

Och du, vilken bra idé med olika sorters slingor. Du är fiffig.

Elisabet. sa...

Jättevacker!

Egentligen har jag inte plats för en gran .. inte ens en liten, liten en .., men nu blir jag onekligen suuuuugen ....!

Moster Mjölgumpa sa...

Gran kan man inte vara utan och den ska vara en gammal hederlig en som verkligen luktar gran.

Lena sa...

Tänkte titta förbi och syna granen imorgon. Hemma? God fortsättning! KRAMEN!