söndag, januari 21, 2007

Beviset


Där är den ju! Min morrhårssamling alltså. Jag visste att den fanns någonstans, men inte där jag letade. Jag var så säker att den fanns uppe på vinden och istället låg den i en låda i garaget.

Antalet har decimerats till cirka två tredjedelar på grund av att en mus tydligen bott i lådan. Inte visste jag att de attackerar gamla morrhår. Förstorar man upp bilden kan man faktiskt se på ett par strån hur de gnagt lite.

I lådan hade jag svept in några grejer i tidningspapper som nu såg ut som om det hade gått igenom en dokumentförstörare både på längden och på tvären.

3 kommentarer:

Ica sa...

Haha, jag gick in fel ju. Kommenterade i ditt Ikea-inlägg istället.

Lotten Bergman sa...

Ooooh. Visserligen är jag dödligt kattallergisk, men detta bevis har jag ju väntat på med spänning.

Nu är frågan bara: vad gör du med dem nu? Får de en fin ask? En liten laminerad lapp med fakta och historik? Ett vitrinskåp!

♥ Pia... sa...

Morrhårssamling?? Varför smlar man på en sådan??