måndag, januari 22, 2007

Min tidsresa

Lotten blev utmanad av Solusfemina att välja ut fyra numera döda personer och ställa dem varsin fråga. Våglig som hon är så ändrade hon helt sonika på uppgiften och bestämde sig för att göra en resa i tiden och träffa någon bara för att säga något eller få dem till att göra en del tokigheter kanske.

Sedan undrade hon om någon vill hänga med på uppgiften, och varför inte? Tycker man att den är för svår så vet man ju numera att det bara är att ändra hejvilt.

1. Allra först skulle jag åka tillbaka till klockan fem varje morgon och sparka upp mig själv ur sängen. Lyckas nästan aldrig stiga upp när klockan ringer utan tänker att jag kan ligga kvar en liten stund till. det resulterar ganska ofta att jag somnar om och får stressa istället.



2. Efter det hade jag åkt tillbaka Januari 1976 för att berätta för min mormor att jag igår tog slut på hennes sista stekpåse. Ett tolvpack har varat i minst 31 år, jag vet ju inte när hon köpte dem. Så nu vet ni hur ofta det serveras stek i detta huset.

Nu börjar min fantasi tryta, uppgiften börjar bli svår........så jag ändrar på den! Nu fortsätter jag med att skriva upp mina favoritbuskar i trädgården.

3. Doftschersmin

4. Vegelia

5. Amalanche

Är det fler som hänger på uppgiften?


3 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Fram till och med punkt två på din lista hade jag småskrattat 23 gånger idag, fnissat kanske 14 gånger och klämt fram ett stilla småleende ungefär en gång. (Jag ler sällan stillsamt.)

Nu har jag även vrålgarvat högt en gång och kan därmed sova gott. Tack!

Anonym sa...

Jodu jag är en lat liten person. Går inte så mycket promenader heller i onödan.
Och du verkar ju allt lite småtokrolig du:))
Ha en härlig tisdag och du.. chocka väckarn och spring upp lite före den får för sig att larma;)

den blyga sa...

Hej förresten!
Jag läser Dina kommentarer på Lottens blogg.

När jag nu blev nyfiken på Din tidsresa blir jag alldeles simmig i ögonen apropos stekpåsarna!
PRECIS sådana har jag fortfarande kvar efter min moster Elsa som dog 1981!
Nu gjorde jag ju en tidsresa till henne...

Tack för det!