söndag, november 11, 2007

Klirr i korgen

Idag skramlade det i svampkorgen. Svamparna var stelfrusna men jättefina. Det var allt lite annorlunda att plocka dem i det tillståndet. Sonen tyckte det var skoj att plocka djupfryst svamp.

Jag hittade fler och större svampar idag än vad jag gjort tidigare under hösten. Nu får jag nog inse att det var sista plocktillfället för i år. Förra året plockade jag på juldagen men så lär det inte bli detta året.
Flera liter blev det och jag har kokt soppa på det mesta. Soppan blev god men om jag tuggar noga på en svamp och känner efter så kan jag nästan tycka att de har lite annorlunda bismak.
Jag tror att jag överlever!

4 kommentarer:

Lena sa...

Om du inte överlever, kan du väl be sambon ringa, så jag kan lämna sakerna ändå. Sonen längtar ju. KRAMEN!

Ingela sa...

Härligt! Hos mej är svampsäsongen definitivt över. Dags att ägna sej ett tag åt det som ryms innanför väggarna.

Anonym sa...

Ja men, grattis! Jag skulle gärna dra fram som en älg överstock och sten för några frusna svampuslingar. Men vi har ju ingen bil.

Mys liv och hem sa...

Här har vi snö och minus 7 grader så svampar ser vi inte =).Tack så otroligt mycket för hj'lpen med hur jag länkar till tidigare inlägg.Ha det bra