onsdag, november 07, 2007

Äntligen.......


Länge har jag varit på jakt efter en kryddhylla. En Reda skulle det vara och med behållarna av glas.

Jag hittade en på Blocket och har velat fram och tillbaka ganska länge eftersom den kanske inte är exakt som jag vill ha den.

Jag vet inte hurdan jag vill ha, för jag vet inte hurdan jag behöver, för jag vet inte hur mitt framtida kök kommer att se ut.

Men om jag inte köpt denna hade det kanske aldrig dykt upp någon mer. Och jag vill ju inte vara utan! Jag kommer förmodligen fortsätta att hålla utkik.

Jag känner ju mig själv ganska väl och vet att risken är ganska stor att nu jag kanske kommer att börja samla på Redahyllor från femtiotalet!

Tack allra käraste syster för att du svängde inom Motala och hämtade klenoden åt mig.

8 kommentarer:

Lena sa...

Grattis iaf! Du får gärna hålla koll åt mig. Jag vill ha en REDA i köket i huset. Det fanns visst en där förut, men den har kärleken slängt ut. Typiskt karlar! KRAMEN!

Lotten Bergman sa...

Nu vill vi ha rapporter om hur du placerar den! (Jag har nämligen TVÅÅÅÅ, men kommer mig inte för att börja använda dem eftersom jag inte kan begripa var jag ska hänga eller ställa skönheterna.)

Moster Mjölgumpa sa...

Min syster har en i tre våningar som hon byggt in i köksinredningen. Den jag köpt har ju bara en lång rad med glasbehållare och då är det väl bara att hänga den under överskåpen. I huset jag bor i nu sitter det en fast i plast. Jag känner att jag inte kan leva utan att ha mjölet nära spisen.

Och lyckliga Lotten som har två! Jag är så nyfiken på hur de ser ut. Kanske är det precis en sådan modell som jag vill ha i min samling.

Rapporter om placering kommer någon gång i framtiden när jag har ett annat hus att sätta den i.

Lena sa...

Grattis! Fattar inte att de försvann, nåt mer praktiskt får man leta efter.

Tankevågor sa...

Jag håller också utkik efter Reda eller liknande. Tycker du gjorde rätt som köpte den här den är fin. Annars hade du nog ångrat dig.
Jag behöver en sån till mitt skärgårdskök som jsg byggde om i somras i gammal stil.

Anonym sa...

Så fint! Förstår att du är glad:-) Jo jag lär nog ha passerat dig på min södersväng, va fint ni har det där nere! Önskar jag hade varit redo med kameran när vi åkte längs kusten. Jag har varit och lossat en vals på fabriken i Mörrum, det är inte där du jobbar? (Du behöver inte svara om du inte vill, vet inte hur anonym du vill vara). Tänk om vi träffades på jobbet, vore skoj! Ha det bra!

Moster Mjölgumpa sa...

Scaniatjejen: Nej jag jobbar på den skånska sidan om gränsen.

Anonym sa...

Varför bygger man inte in såna i köken in Australien? Jag hade till och med glömt bort att de fanns. Kastades tillbaka till barndomen direkt.