tisdag, november 27, 2007

Som en dröm

Nu ramlar de över mig. Kryddhyllorna alltså......

Titta vad min arbetskamrat kom med till mig idag. Han hittade dem i sin matkällare. En tidigare hyresgäst i detta grevahus hade satt dem där. De var fulla av döda spindlar och damm. En vända i diskmaskinen så var de som nya.

Ute i hans länga står ett köksöverskåp med skjutluckor. Fäst under skåpet sitter hyllan som glasinsatserna tillhör. Detta ska hämtas vid ett annat tillfälle.

Jag hade tänkt att renovera skåpet och sedan behövs bara ett kök att sätta det i!

4 kommentarer:

Lena sa...

Vad avundsjuk jag blir. Sambo sa häromdagen, att om jag hittade dessa REDA-förvaringskärl igen, skulle han bygga hyllan till mig. Han har ju som sagt rivit ut en likadan ur sitt 50-talskök för ett par år sen. Hm... GRATTIS!

essko sa...

OJ oj, ibland ska man ha tur!Grattis!

Lotten Bergman sa...

Seså! Den här rapporten har jag väntat på! Mer!

Mys liv och hem sa...

Vilken tur du har.Det är så snyggt med 50-talsgrejer.Om du inte har nånstans att ha det så kan jag hjälpa dig ;)Jag får väl skaffa en stuga eller nåt och inreda helt i sån stil...Ha det bra och tack för din hjälp.Jag har inte hunnit prova det än men det kommer...