fredag, mars 30, 2007

Oj vilken pärs

Tänk att jag överlevde i två dygn utan internet. Helt utestängd har jag varit. Ingen server kunde hittas. Jag skickade ett sms till sambons son;

Katastroflarm! Kommer inte ut på nätet. Utryckning krävs!

Tror ni han svarade? Nej.......

Jag stängde av modemet som kanske stått på i ett år, vem vet.

Jag ska ju inte skylla något på honom för det är ju mitt problem att jag inte kan sådan saker som att gå in i konstiga inställningar. Just sådant gör mig så nervös.

Ett dygn senare svarade han att han inte sett meddelandet förrän långt efter, men då satt jag på jobbet.
Väl hemkommen startade jag modemet igen, satte på datorn och vips så funkade allt igen.

Tänk att även ett modem behöver lite nattsömn då och då.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Du är makalös med dina samlingar .. jag förstår inte hur du har hunnit med allt!
Hur kul som helst.
Kan du inte dra upp nån bild av vykorten i lite större format, så man får se ..-)

(ja, just det .., det är till att ha fordringar .)

Moster Mjölgumpa sa...

En fordring kan väl gå bra Elisabet.
Är det något speciellt motiv som önskas?

Anonym sa...

Helst vill vi ju ha alla bilder inscannade som bildserie, he he! Inga små krav här inte. Men en ska väl vara nöjder, så om du kan förstora upp en eller kanske två bilder vore jätteskoj!