onsdag, januari 28, 2009

rise and shine

Den oäkta maken hade för avsikt att inhandla några saker från en liten butik i Gamla Stan. Eftersom vi har 56 mil dit så bestämde han sig för att ringa och be dem skicka varorna till honom.

Klockan 11.00 igår förmiddag lyfte han på luren och slog numret. Efter en stund svarade en kvinna i andra änden. Hon lät lite halvsnurrig och sa:

-Oj, jag somnade visst på jobbet. Kan du ringa om en halvtimme så jag hinner starta upp datorn och morna till mig?

Klockan 17.00 ringde han upp butiken igen och sa: -Godmorgon!

Han gjorde sin beställning och 20 timmar senare låg sakerna i vår brevlåda 56 mil söderut. Bra jobbat av en ärlig affärsinnehavare.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hahaha .., det var i sanning annorlunda det! Tänk, om jag skulle svara så på affären ..-))

Tankevågor sa...

Jag kan tänka mig att det går att somna i sin butik just nu i Gamla Stan. Det är ganska lugnt nu i den stadsdelen när det inte är turistsäsong.
Men hon satt i alla fall fart när hon blev väckt det måste man ju hålla med om. :-))

Anonym sa...

Hi hi, Gamla Stan är inte som Stockholm i övrigt. I Gamla Stan tar man sig tid, är serviceinriktad och himlans mysiga.

Ditt nya dockhus lät helt fantastiskt mysigt. Kan man få se mer???

Lena sa...

Härligt med ärliga människor. Det är ju faktiskt mäsnkligt att somna om man är helt uttråkad. I dessa tider efter jul och många uppsägningar, så kan jag tänka mig att hon inte har så mycket spring i butiken.
Hälsa oäkta maken! KRAMEN!