tisdag, januari 06, 2009

snart klar


Här i kökshörnet ligger skörden av mitt arbete. Fast kanske ska man kalla det agnarna istället eftersom det är det som jag inte vill ha kvar.


I åtskilliga timmar har jag dragit, sprayat, fuktat, blötat, torkat och skrapat med degskrapan. Äntligen är den nere, den tjugo år gamla tapeten.


Den oäkta maken sa idag att han tyckte att det var lite onödigt arbete. Jag ställde mig lite frågande och undrade om han verkligen tyckte att det var onödigt att fräscha upp köket lite.


-Ja, tycker du det är att fräscha upp, så ok då. Men jag tycker mer det är att göra annorlunda, kontrade han med.


Vid närmare eftertanke är jag nog böjd att hålla med honom. Det blir nog mer annorlunda än fräscht att skrapa fram den fyrtio år gamla tapeten.


Min barndomstapet gör mig lycklig...


9 kommentarer:

Anonym sa...

Man skulle också kunna säga intressant eller originellt.

Vissa saker, som man sett bli omoderna är lite svårare att ta till sig när de kommer på tapeten igen.

Moster Mjölgumpa sa...

Jag var så pass liten när den blev omodern att jag bara tycker att tapeten är så häfftig nu.

Men visst är det annars som du säger, att det kan vara svårt att ta till sig igen.

Lena sa...

Ska bjuda dig på middag snart, så kan vi sitta i matrummet med tapeten från 1956... KRAMEN!

Anonym sa...

Oj!!
Vilket jobb du har lagt ner.
Helt underbart, andra tapetserar om.. du tapetserar...ner/igen/från början.
Hoppas att det blir bra och att du lägger in en bild när det är klart, så att vi andra också får njuta.

Kram
Kusin

Anonym sa...

Men jag tycker att den nygamla tapeten ser hur snygg ut som helst. Way to gooo. I bland måste man bara följa sina instinkter. Som min och makens eviga diskussion om taket i vardagsrummet på Solåkra. JAg vill behålla det slitna taket medan han vill att vi ska måla.

Anonym sa...

Det är inte själva målet som är viktigt - det är resan dit!
(Jösses så djup jag blev nu då!!! Det jag menade var att du gjort ett bra jobb, och att det dessutom blev jättesnyggt...)

Anonym sa...

Fin tapet, fantastisk arbetsinsats!!!

Pidde sa...

Klart intressant mönster...
Piddepåjobbet

Anonym sa...

Om man skrapar på en 40-åring så kan det bli hur fräscht som helst, eller bara annorlunda.
Men med dålig belysning så kan det rent av bli vackert.