tisdag, mars 30, 2010

keykeeper

Den oäkta maken har två ansvarsområden på denna resan, det är att hålla i ratten och att hålla reda på hotellrumsnyckeln. Allt har gått bra tills nu ikväll.

Vi skulle köra iväg för att äta en sen middag. När vi satt oss i bilen så frågade jag:

- Tog du nyckeln?

-NEEEJ

Det blev så att jag fick gå in på receptionen och förklara situationen. Receptionisten aktiverade en ny nyckel och jag gick lyckligt tillbaka till bilen och gav honom den nya. Vi körde någon kilometer och jag sa:

-Brukar du inte ha nyckeln i plånboken?

-Jo men denna gången hade jag inte lagt tillbaka den.

-La du den nya i plånkan nu då?

-Ja.....men jag vet inte var jag har plånboken nu!

Som tur var så låg den på konsollen mellan förarsätena. Vi åt, körde hem, och ungarna skulle bada. Vi följde med dem ut en stund. Sonen frös ganska omgående och ville in. Han fick nyckeln, men lyckades inte öppna dörren. Den oäkta maken hade tagit den gamla oaktiverade nyckeln med sig ut denna gången.

Det slutade givetvis med att jag fick gå till receptionen igen...

5 kommentarer:

Lena sa...

Härliga semesterminnen ;)

EvaP sa...

Haha!

Maken ser ju bra ut i alla fall!

Annika sa...

Nu har jatg läst igenom alla dina resebrev frpn amerrrrka. Trevligt!
Allt verkar gå bra trots klor ( I know, all too well) och lite motsträviga barn.
KUL att ni gör denna resa! Vilket äventyr.
Själv älskar jag Vegas, men efter ca 4 dgar där är det helt rätt att styra kosan BORT från nenonen och ljuset!
KUL at du rapporterar så flitigt.
Fortsätt att ha KUL!!!!

Elisabet. sa...

,-)

Borde vi snart inte få en bild på den är omtalade oäkta mannen?

I alla fall en vänsterhand.

Möjligen en fot.

Moster Mjölgumpa sa...

Mors Deka: Det blir det med all säkerhet.

EvaP: Då får jag ha honom till att titta på...skämt åsido, liiiite nytta gör han trots allt.

Annika: Kul att du tycker det är kul och kul ska vi fortsätta ha det.

Elisabet: Innan du vet ordet av dyker det kanske upp en vänsterhand.